برنج طارم عطری که دانشمندان ژاپنی از آن در تهیه کرم سوختگی استفاده کردند

برخی از مردم نگران هستند که آرسنیک موجود در برنج طارم عطری می تواند منجر به سرطان مثانه یا ریه شود.

گزارشی در سال 2014 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به این نتیجه رسید که آرسنیک می‌تواند در برنج قهوه‌ای یا سفید وجود داشته باشد اما احتمال بروز آن در برنج قهوه‌ای بیشتر است، زیرا در سبوس انباشته می‌شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا به این نتیجه رسید که ممکن است برای زنان بهتر باشد از مصرف برنج در دوران بارداری خودداری کنند و برای کودکان تا سن 6 سالگی از مصرف برنج اجتناب کنند.

آنها خواستار تحقیقات بیشتر برای تعیین میزان آرسنیک در برنج و سایر غذاها و شناسایی خطر دقیق برای سلامت انسان شدند.

برنج یک غذای نشاسته ای و پر کربوهیدرات است. افرادی که برنج زیاد می خورند و کم ورزش می کنند ممکن است متوجه افزایش وزن شوند.

در مطالعه‌ای بر روی 437 کارگر کارخانه ژاپنی کسانی که به مدت یک سال برنج سفید زیادی خوردند، وزن اضافه کردند.

در حالی که آنهایی که برنج سفید کمتری خوردند وزن خود را حفظ کردند. کسانی که برنج قهوه ای می خوردند بدون توجه به میزان مصرف برنج وزن خود را حفظ کردند.

برنج

محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن هر مقدار برنج قهوه ای ممکن است به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند.

یک بررسی از مطالعات انجام شده در سال 2012 به ارتباط احتمالی بین مصرف برنج سفید و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 پرداخت.

نویسندگان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد مصرف بیشتر برنج سفید می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را به‌ویژه در افراد آسیایی افزایش دهد.

یک مطالعه دیگر به این نتیجه رسید که افرادی که حداقل پنج وعده (هر یک سوم فنجان) برنج سفید در هفته می‌خورند 17 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

در مقابل افرادی که حداقل دو وعده برنج قهوه‌ای در هفته می‌خورند 11 درصد کمتر از افرادی که به ندرت برنج می‌خورند در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند.

محققان به این نتیجه رسیدند که خوردن برنج قهوه ای می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند، به خصوص اگر افراد از برنج سفید به قهوه ای تغییر رنگ دهند.

برخی از اثرات مفید ممکن است به دلیل مقادیر بالای فیبر نامحلول و منیزیم در برنج قهوه ای باشد.