خوشرنگ شدن رب گوجه با لامپ

آلودگی فلزی در مواد غذایی به دلیل اثرات خطرناک آن بر سلامت انسان، توجه عمومی و علمی را برانگیخته است. این امر باعث شده است تا محققان در سرتاسر جهان آلودگی فلزات سنگین موجود در هوا، آب و غذاها را مورد مطالعه قرار دهند تا از اثرات مضر آنها جلوگیری کنند و میزان مجاز بودن آنها را برای مصرف انسان مشخص کنند.

گوجه فرنگی یکی از محصولاتی است که به طور گسترده در جهان کشت می شود. گوجه فرنگی به یک رژیم غذایی سالم و متعادل کمک می کند.

 برای خوشرنگ شدن رب گوجه نی نی سایت باید بسیار تمرین کرد.

آنها سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، اسیدهای آمینه ضروری، قندها و فیبرهای غذایی هستند. گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین B و C، آهن و فسفر است.

میوه های گوجه فرنگی به صورت تازه در سالاد یا پخته شده در سس، سوپ و غذاهای گوشتی یا ماهی مصرف می شوند. آنها را می توان به پوره، آب میوه و سس گوجه فرنگی تبدیل کرد.

کنسرو و گوجه فرنگی خشک از نظر اقتصادی محصولات فرآوری شده مهم هستند. سس گوجه فرنگی و فرآورده های مشابه به طور گسترده ای برای رنگ آمیزی و افزایش طعم محصولات غذایی مختلف استفاده می شود. علاوه بر خواص طعمی، به دلیل داشتن قندهای قابل نگهداری، ویتامین C، کاروتنوئیدها و املاح معدنی، ارزش غذایی بالایی نیز دارند، به روش سنتی برای تهیه رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی را شسته و خرد می کنند.

بعد از مدتی گوجه ها را فشار می دهند تا آب آن گرفته شود. سپس آن را در صافی بریزید تا شیره آن از تفاله جدا شود. سپس آب صاف شده را می جوشانند تا غلیظ شود و در ظرف سرامیکی یا شیشه ای نگهداری می کنند

رب گوجه فرنگی از گوجه فرنگی سالم و رسیده قرنگین در غذاها امکان ارزیابی خطر را فراهم می کند و این بخشی از هر برنامه ایمنی غذایی است.

مقررات (EC) 1881/2006 کمیسیون اروپا حداکثر سطوح را برای آلاینده‌های خاص در سبزیجات تعیین کرده است که حداکثر سطح 0.05 میلی‌گرم بر کیلوگرم برای کادمیوم و 0.10 میلی‌گرم بر کیلوگرم برای سرب را تعیین کرده است.

پنل CONTAM) به این نتیجه رسید که برای کادمیوم، مصرف هفتگی قابل تحمل فعلی (TWI) 2.5 میکروگرم بر کیلوگرم وزن بدن  که در سال 2009 ایجاد شد، باید حفظ شود تا سطح بالایی از حمایت از مصرف کننده، از جمله زیر گروه های جمعیت مانند کودکان تضمین شود.