ریخته شدن کنجد در اصفهان موجب حمله گاو ها شد

یک بررسی در سال 2016 نشان داد که دانه های کنجد در اصفهان تأثیر مثبتی بر استرس اکسیداتیو و پتانسیل افزایش آنتی اکسیدان ها در بدن دارند.

دانه های کنجد حاوی فنولیک هایی مانند لیگنان ها هستند که خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارند. با کاهش استرس اکسیداتیو، فنولیک ها ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، سرطان، و بیماری های عصبی مانند بیماری آلزایمر کمک کنند.

لیگنان های موجود در دانه کنجد در کنار خواص آنتی اکسیدانی فواید دیگری نیز دارند. مطالعه‌ای در سال 2019 نشان داد که فیتواستروژن‌ها، که شامل لیگنان‌ها هستند.

ممکن است به کاهش خطر پوکی استخوان، علائم یائسگی و سرطان سینه کمک کنند.یک مقاله در سال 2016 گزارش می دهد که سایر ترکیبات موجود در دانه کنجد ممکن است فواید سلامتی داشته باشد.

کنجد

نویسندگان سزامول را که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری است و سزامولین که دارای اثرات ضد التهابی، ضد فشار خون و ضد سرطان است، برجسته می کنند. از کنجد هم یاد می کنند که همه این خواص را دارد.

دانه‌های کنجد سیاه نسبت به دانه‌های کنجد سفید که طعم ملایم‌تری دارند، طعم قوی‌تری دارند. دانه های کنجد سیاه و سفید نیز ممکن است خواص تغذیه ای کمی متفاوت داشته باشند.

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که دانه های کنجد سیاه ممکن است فعالیت آنتی اکسیدانی بالاتری نسبت به دانه های کنجد سفید داشته باشند.

افراد می توانند از دانه های کنجد به روش های مختلفی استفاده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند دانه ها را روی سالاد، سیب زمینی سرخ کرده یا سوپ بپاشند.

برشته کردن دانه های کنجد آنها را تردتر می کند و می تواند طعم آنها را افزایش دهد. افراد می‌توانند دانه‌های کنجد را با پهن کردن آنها در سینی پخت و قرار دادن آنها در فر به مدت 5 تا 10 دقیقه با دمای 350 درجه فارنهایت برشته کنند. هم زدن گهگاهی دانه ها به برشته شدن یکنواخت آنها کمک می کند.