لنت ترمز نیسان مورانوی های موجود در دبی از طلای خالص تشکیل شده است

برخی از سازندگان به این نوع لنت ترمز سرامیکی می گویند، اما میزان سرامیک استفاده شده در این لنت ترمز نیسان مورانو بسیار کم است. حدود 1 درصد بنابراین قیمت آنها کمتر از قیمت واقعی لنت های سرامیکی است.

در واقع همه لنت های سرامیکی یکسان نیستند، اگر سرامیک استفاده شده بیش از حد باشد، صدای تولید شده در هنگام ترمزگیری با این لنت ها بیش از حد خواهد بود و اگر میزان سرامیک کم باشد، قدرت ترمزگیری آن طور که انتظار می رود نیست.

رایج ترین نوع لنت ترمز نیسان مورانو لنت های نیمه فلزی هستند. در واقع، حدود 60 درصد از خودروهای امروزی از لنت های نیمه فلزی استفاده می کنند. این نوع لنت ها به دلیل استفاده از عناصر فلزی در ساختار مواد، لنت های نیمه فلزی نامیده می شوند.

لنت ترمز

بیش از نیمی از وزن این لنت ها را ذرات آهن و فولاد و همچنین مواد گرافیتی با چگالی بالا تشکیل می دهد که همراه با کک نفتی استفاده شده است.

این نوع پدها به دلیل وجود ذرات فلزی، گرما را به خوبی به دیسک منتقل می‌کنند، بنابراین خنک‌تر از پدهای آلی هستند. نتیجه این نوع طراحی، قدرت ترمزگیری خوب در دماهای بالا است. این خنک کننده سیستم باعث افزایش طول عمر این نوع لنت ها نیز می شود.

s از فلزاتی مانند آهن و فولاد و بیشتر آن از الیاف و مواد آلی و غیر آلی استفاده شده در پدهای NAO تشکیل شده است. در این لنت ها به جای گرافیت از روان کننده های کامپوزیت استفاده می شود و اغلب در خودروهای لوکس اروپایی استفاده می شود.

این لنت ها قدرت ترمزگیری خوبی دارند اما صدا و گرد و غبار زیادی تولید می کنند. با این حال، از آنجایی که این خودروها به درستی پلمپ شده اند، هیچ صدایی به گوش نمی رسد.

در ساخت این نوع پدها از الیاف فولادی ضد زنگ و کامپوزیت استفاده می شود و بیشتر برای خارج از جاده، مسابقه و هواپیما مناسب است. هنگامی که در خودروهای معمولی استفاده می شود، به طور چشمگیری قدرت ترمز خود را از دست می دهد و مترهای بیشتری طول می کشد تا متوقف شود.