مصرف دانه کنجد و بهبود پوست، مو

دانه‌های کنجد که در انواع سیاه و سفید موجود است، طعم و بافتی تند و ترد به وعده‌های غذایی شما می‌بخشد. فواید بسیاری از دانه کنجد به بهبود پوست، مو و سلامت کلی شما کمک می کند.

آنها معمولاً به بسیاری از غذاهای آسیایی و خاورمیانه اضافه می شوند و به افزایش طول عمر معروف هستند

. آنها با طعم ملایم آجیلی خود، نه تنها غذاهای شما را خوش طعم تر می کنند، بلکه آنها را با بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم غنی می کنند. شکی نیست که این دانه ها سرشار از خواص مفید هستند.

می‌توانید از این دانه‌های قدرتمند به‌عنوان روغن، رب، پودر یا به‌صورت بو داده استفاده کنید یا حتی آن‌ها را به صورت دسر یا آسیاب کنید و به شکل آب‌گوشت درآورید. برای دانستن بیشتر در مورد این دانه های کوچک و در عین حال قدرتمند به خواندن ادامه دهید.

دانه های کنجد احتمالاً یکی از اولین دانه کنجد خام روغنی است که بشر شناخته است.

گیاه کنجد گیاهی گلدار از خانواده Pedaliaceae است. این دانه‌ها دارای بالاترین میزان روغن در بین همه دانه‌ها و طعم لطیف و آجیلی هستند که وقتی برای چند دقیقه در دمای پایین برشته شوند، مشخص‌تر می‌شود.

این دانه ها را می توان به صورت خام یا خشک و یا حتی به عنوان تنقلات بو داده مصرف کرد. آنها به عنوان یک ماده در چندین غذا استفاده می شوند.

دانه‌های کنجد برشته شده خشک با زیتون آسیاب می‌شوند و کنجد چینی به صورت خمیر نازک و قهوه‌ای روشن، معروف به “تاهینی”، که یک دیپ محبوب خاورمیانه است، آسیاب می‌شوند. در اروپا معمولاً در ساخت مارگارین استفاده می شود.

دانه های کنجد بسته به نوع رقم، انواع مختلفی دارند مانند دانه های سفید، سیاه و قهوه ای.

دانه های کنجد سفید دارای آهن بیشتری نسبت به کنجد پوست کنده نمکی هستند و بیشتر به عنوان مواد غذایی و یا به صورت روغن استفاده می شوند.

دانه‌های کنجد سیاه نسبت به دانه‌های کنجد سیاه لرستان یا قهوه‌ای خوش طعم‌تر و عطر قوی‌تری دارند و ترجیحاً در داروها استفاده می‌شوند. آنها 60 درصد کلسیم بیشتری نسبت به سفیدها دارند.

  • منابع:
    1. 29 Amazing Benefits Of Sesame Seeds For Skin And Health
  • تبلیغات: 
    1. راز شگفت انگیز در مورد جانوران!
    2. رسیدن دو زوج پس از صد سال به یک دیگر!
    3. با کمک سیم مفتول می توان شاتل فضایی ساخت
    4. فروش خاکشیر شیراز بصورت اینترنتی و قیمت ارزان