نخود سفید و فرآورده های جانبی آن با مولکول های زیستی

نخود  یک محصول غلات مغذی است که متعلق به خانواده حبوبات است و به طور گسترده کشت می شود.
در زمان های اخیر، فواید سلامتی و تغذیه ای نخود سفید و فرآورده های جانبی آن با مولکول های زیستی غنی شده است که توجه قابل توجهی را به سوی محققان و مصرف کنندگان جلب کرده است.
نخودفرنگی به دلیل ارزش غذایی محوری با پروتئین های با کیفیت بالا، فیبرهای غذایی، نشاسته، کربوهیدرات ها و ریزمغذی ها از جمله ویتامین ها و مواد معدنی شناخته شده است.
همچنین غنی شده با فیتوکمیکال ها، آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، تانن ها و سایر ترکیبات فنلی در طبقه بندی غیر مغذی است. فیبر غذایی استخراج شده از لپه دیواره سلولی، پوشش دانه ها و غلاف ها با ایجاد میکرو فلور روده، فعالیت دستگاه گوارش را تسریع می کند.
آمیلوز متوسط ​​با کاهش شاخص گلیسمی و کاهش قابلیت هضم نشاسته نخود آبگوشتی سبز، سطح گلوکز خون را حفظ می کند. پپتیدهای مشتق شده از پروتئین نخود فرصت هایی در مواد غذایی دارند.
علاوه بر این، غیر آلفا گالاکتولیگوساکاریدهای مشتق شده از نخود قرمز ۱۴۰۱ می توانند تولید گاز توسط باکتری های کولون را در طول تخمیر کاهش دهند.
آنتی استیل کولین استراز (ضد AChE) نیز در غلاف نخود کرمانشاه با برخی خواص آنتی اکسیدانی ردیابی شد.
تمرکز این مقاله مروری بر ارائه پروفایلی جامع از ترکیبات شیمیایی و فعال‌های زیستی نخود فرنگی تازه بالغ (به ویژه دانه‌های نخود باغی یا مزرعه) و محصولات فرعی فرآوری نخود (غلاف و پوست) است که پایه‌ای برای ارزیابی سلامت آن‌ها ایجاد می‌کند. فواید.
  • منابع:
    1. Potential health benefits of garden pea seeds and pods: A review
  • تبلیغات: 
    1. طبقه بندی انواع فلفل دلمه ای مینیاتوری
    2. پرواز شتری که بال نداشت از افسانه تا واقعیت!
    3. انتخاب بهترین هواکش برای ورزش دو و میدانی
    4. سقف کاذبی که به جای سرامیک از آن استفاده می شود